NYHETER

We Do Promotion växlar upp kring Upplevelsorienterad Merchandise - spännande partnerskap med MillionMinds.

We Do Promotion (WDP) blir den första kunden med branschexlusiv byrålicens hos MillionMinds – ett helägt dotterbolag till Red Reserve Entertainment. Partnerskapet innebär att WDP kan erbjuda sina kunder möjlighet till Quiz i olika former, som ett led i deras innovativa koncept Upplevelsorienterad Merchandise, som bygger på att framtidens Merchandise baseras på en dialog med konsumenten. MillionMind kan i sin tur erbjuda sina kunder upplevelseorienterad merchandise för att ytterligare öka engagemanget i deras quizkampanjer.

Red Reserve Entertainments dotterbolag MillionMind och merchandisebyrån We Do Promotion har precis inlett ett nytt spännande partnerskap med tydliga synergieffekter för båda företagen.

We Do Promotion blir därmed också MillionMinds första byrålicenskund. Licensen innebär att en WDP kan göra quizkampanjer åt flera olika kunder på en och samma licens. Byrålicensen finns i tre olika nivåer, till en månadskostnad från runt 10 000 kronor och uppåt.

WDP hjälper företag att bygga långsiktiga relationer med sina kunder med såväl fysisk som digital merchandise.

  • Med MillionMinds quizprodukt Quiz Widget kan vi erbjuda möjligheter till ökat engagemang och öka värdet av merchandiseprodukten då detta blir en gratifikation på engagamanget konsumenten visat för varumärket. Detta ser vi ytterligare förstärker varumärkets position. Quizplattformen ger också möjlighet att mäta resultatet genom statistik, datainsamling för vidare bearbetning och på köpet få konsumentinsikter säger Sofie Källström

MillionMind kan i sin tur nu erbjuda sina övriga kunder möjligheten att addera olika sorters merchandise som priser i tävlingar eller erbjuda merchandise på annat sätt, och därmed öka engagemanget i sina quizkampanjer ytterligare.

  • Alla nya samarbeten är roliga, men detta är extra spännande. Dels utgör det startskottet för vår byrålicens och dels kan vi erbjuda våra kunder ytterligare en metod att få engagemang – merchandiseprodukter, både fysiska och digitala. Exempelvis i samband med mässor kommer det att utgöra en riktigt stark kombination. Dessutom uppskattar vi verkligen den kreativa delen av samarbetet med We Do Promotion, där vi redan från början har en uppsjö av idéer och upplägg tillsammans säger Olav Törnblom, VD för MillionMind.