NYHETER

We Do Promotion växlar upp kring Upplevelsorienterad Merchandise - spännande partnerskap med MillionMinds.

We Do Promotion (WDP) blir den första kunden med branschexlusiv byrålicens hos MillionMinds – ett helägt dotterbolag till Red Reserve Entertainment. Partnerskapet innebär att WDP kan erbjuda sina kunder möjlighet till Quiz i olika former, som ett led i deras innovativa koncept Upplevelsorienterad Merchandise, som bygger på att framtidens Merchandise baseras på en dialog med konsumenten. MillionMind kan i sin tur erbjuda sina kunder upplevelseorienterad merchandise för att ytterligare öka engagemanget i deras quizkampanjer.

Red Reserve Entertainments dotterbolag MillionMind och merchandisebyrån We Do Promotion har precis inlett ett nytt spännande partnerskap med tydliga synergieffekter för båda företagen.

We Do Promotion blir därmed också MillionMinds första byrålicenskund. Licensen innebär att en WDP kan göra quizkampanjer åt flera olika kunder på en och samma licens. Byrålicensen finns i tre olika nivåer, till en månadskostnad från runt 10 000 kronor och uppåt.

WDP hjälper företag att bygga långsiktiga relationer med sina kunder med såväl fysisk som digital merchandise.

  • Med MillionMinds quizprodukt Quiz Widget kan vi erbjuda möjligheter till ökat engagemang och öka värdet av merchandiseprodukten då detta blir en gratifikation på engagamanget konsumenten visat för varumärket. Detta ser vi ytterligare förstärker varumärkets position. Quizplattformen ger också möjlighet att mäta resultatet genom statistik, datainsamling för vidare bearbetning och på köpet få konsumentinsikter säger Sofie Källström

MillionMind kan i sin tur nu erbjuda sina övriga kunder möjligheten att addera olika sorters merchandise som priser i tävlingar eller erbjuda merchandise på annat sätt, och därmed öka engagemanget i sina quizkampanjer ytterligare.

  • Alla nya samarbeten är roliga, men detta är extra spännande. Dels utgör det startskottet för vår byrålicens och dels kan vi erbjuda våra kunder ytterligare en metod att få engagemang – merchandiseprodukter, både fysiska och digitala. Exempelvis i samband med mässor kommer det att utgöra en riktigt stark kombination. Dessutom uppskattar vi verkligen den kreativa delen av samarbetet med We Do Promotion, där vi redan från början har en uppsjö av idéer och upplägg tillsammans säger Olav Törnblom, VD för MillionMind.

Ung kvinnlig entreprenör utmanar och lanserar ny konceptbyrå upplevelseorienterad Merchandise och digital varumärkeskommunikation.

Trycket på digitalisering skapar nygamla former av byråer. En av de senaste i raden är SG Studio som startas av superentreprenören Sofie Källström, ägare av Smart Generation Invest. Endast 30 år gammal har hon byggt upp en koncern som innefattar alltifrån bolag som säljer merchandise (We Do Promotion AB) till Green Queens AB som är ett nätverk som vänder sig till kvinnliga golfare och Light bulb education, ett e-learningsbolag i Sydafrika och välgörenhetsorganisationer.

”Vi ser hur traditionell merchandise får svårare att skapa bärighet för varumärkesprofilering. Produktmedia kan inte längre ensamt skapa attraktion och lojalitet till varumärket, konsumenter är smarta och kräsna och deras upplevelse av varumärket står i centrum vad våra kunders konsumenter kommer att kräva för att skapa lojalitet till varumärken”, säger Sofie.

Med den insikten startade Sofie i somras, SG Studio, en byrå med fullservice kompetens för att lansera upplevelseorienterad merchandise och samtidigt bistå kunder med en komplett kommunikationsbyråportfölj inom PR, kommunikation och reklam. Byrån kommer erbjuda kunder att köpa strategisk kommunikation men även kampanjer och enskilda produktioner.

”Resultatet kan till exempel vara att vi hjälper ett företag med allt från framtagning av strategier till att skapa digitala kampanjer och innehåll. Det handlar om att sticka ut och slå sig fram. För att lyckas med det, behöver du ett företag som hjälper dig med rätt förutsättningar”, säger SG Studios byråledare, Lars Holmgren. Vi har experter inom strategisk PR, reklam med digital kompetens, avslutar Holmgren.

Smart Generation Invest är ett investmentbolag vars affärsidé är att investera i bolag som står inför ett generationsskifte med stor utvecklingspotential. Genom aktivt ägande skapas ytterligare värde i koncernens bolag. Huvudfokus är på hållbar tillväxt.

 

För ytterligare information kontakta:

Sofie Källström, Koncernchef SGI

sofie@smartgeneration.se

073-383 35 66

Inbjudan till Notes Du Nord Limited Edition visning

Här får du chansen att få känna, beskåda och köpa årets Limited Edition!

DU ÄR INBJUDEN!

Den 28 maj lanserar vi märket
NOTES DU NORD med en tjejkväll mellan kl 18:00-20:00 på Industrivägen 11 i Solna

VÄLKOMNA

ANMÄL DIG HÄR